Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna
Terapia logopedyczna to całość specyficznych oddziaływań ukierunkowanych na usunięcie wszelkich zakłóceń procesu porozumiewania się, czyli od prostych wad wymowy po niemożność mówienia włącznie.
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne są rodzajem terapii pedagogicznej (zwanej również terapią wychowawczą), ukierunkowanej na korygowanie i kompensowanie zaburzeń psychoruchowych dziecka jako jednej ze szczególnie ważnych przyczyn niepowodzeń w przedszkolu lub szkole. Zajęcia dedykowane są głównie dzieciom, którym brak opanowania pewnych umiejętności utrudnia prawidłowy rozwój.
Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze dla uczniów klas I-III mają na celu pomoc dziecku w opanowaniu i utrwalaniu wiadomości przewidzianych w podstawie programowej dla danego etapu edukacyjnego, usprawnianie oraz nabywanie umiejętności potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania dziecka w szkole oraz zapewnienie warunków do odnoszenia sukcesów. Zajęcia prowadzone są przez pedagoga specjalnego, który jednocześnie jest nauczycielem edukacji wczesnoszkolnej.
Inne zajęcia specjalistyczne prowadzone są przez psychologa lub pedagoga i są zajęciami dostosowanymi do potrzeb dziecka, które są inne do wymienianych powyżej i jednocześnie mieszczą się w kompetencjach tych specjalistów.
Konsultacje w naszej poradni mogą być jednorazowym spotkaniem ze specjalistą w formie dostosowanej do problemu, z jakim zgłosi się osoba dorosła, lub cyklicznymi spotkaniami specjalisty z rodzicem/opiekunem dziecka lub samym dzieckiem w celu pracy nad wybranym obszarem wymagającym wsparcia. Na prośbę rodzica/opiekuna prawnego poradnia może wydać zaświadczenie o korzystaniu z pomocy specjalistycznej.
Spotkania zawsze dostosowujemy do potrzeb klienta. Naszym zdaniem każdy powód może być dobry lub konieczny, aby zgłosić się po pomoc do specjalisty. Poniżej przedstawiamy przykładowe problemy, z jakimi można zgłosić się do konkretnych specjalistów, nie jest to lista zamknięta.
ZAJĘCIA INDYWIDUALNE
KONSULTACJE
Psycholog:
-
wsparcie w pracy i wychowaniu dziecka z zaburzeniami takimi, jak zespół nadpobudliwości psychoruchowej, zaburzenia
-
ze spektrum autyzmu, zaburzenia emocjonalne i lękowe oraz innymi,
-
trudności szkolne lub przedszkolne dziecka, np. o podłożu motywacyjnym, społeczno – emocjonalnym jak i związane
-
z deficytami w sferze poznawczej,
-
trudności społeczne dziecka,
-
trudności w relacjach rodzinnych,
-
rozwód, rozstanie rodziców,
-
trudności w radzeniu sobie ze stresem, wyzwaniami.
Pedagog specjalny:
-
trudności wychowawcze, zachowania agresywne, opozycyjno-buntownicze itd.,
-
trudności szkolne lub przedszkolne o podłożu edukacyjnym,
np. trudności w nauce czytania, pisania, matematyki. -
mediacje i interwencje,
-
interwencja kryzysowa, np. w zakresie wskazania placówek,
które mogą udzielić pomocy w trudnej sytuacji życiowej, -
trudności w nauce wynikające z zaburzeń,
-
profilaktyka uzależnień, uzależnienia, np. od komputera, alkoholu, narkotyków,
-
trudności związane z zachowaniami dziecka, które są niezgodne z prawem,
np. w sytuacji gdy dziecko lub rodzina zostają objęci nadzorem kuratorskim.
Logopeda:
-
dziecko nawykowo oddycha buzią, ślini się,
-
dziecko nie potrafi prawidłowo połykać,
-
podczas mówienia dziecko wsuwa język między przednie zęby,
-
dziecko może mieć opóźniony rozwój psychoruchowy,
-
problem z wymową poszczególnych dźwięków (dyslalia),
-
opóźniony rozwój mowy lub specyficzne zaburzenia jego rozwoju (SLI),
-
dziecko się jąka,
-
dziecko ma zdiagnozowaną dysleksję.
Wszelkie prawa zastrzeżone ©2021 Evemed- Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna.